czwartek, 21 maja 2020

5 ulubionych księgarni internetowych


Ostatnie wydarzenia w Polsce i na świecie zmusiły nas do przerzucenia się z tradycyjnej formy zakupów do tych online. Szczególnie, że dostępne są już bardzo fajnie rozwinięte pod względem infrastruktury formy bezkontaktowego odbioru przesyłki, czyli paczkomaty. Zauważyłam nawet, że pandemia pozwoliła im się mocno rozwinąć, bo w moim małym miasteczku jedyny taki punkt został powiększony o niemal połowę. Również ja sama zaczęłam więcej kupować przez internet, szczególnie książek. Wcześniej dałam sobie takiego małego bana na książki i kupowałam, jeśli stacjonarnie coś mi wpadło w oko, jednak teraz nie miałam takiej możliwości, a czasem po prostu potrzebowałam kupić sobie coś na poprawę humoru albo zamówić książki potrzebne do napisania licencjatu. Z tego powodu naszła mnie myśl, żeby podzielić się z wami miejscami, w których najczęściej kupuję książki przez internet i sama osobiście bardzo je polecam. Może nie będzie to jakoś super odkrywczy post, bo na pewno powstało już ich tysiące w blogosferze, ale może komuś się on przyda.

NIEPRZECZYTANE

Tutaj ostatnio kupuję najczęściej. Może szata graficzna nie jest jakoś super rozwinięta, ale za to można wyhaczyć naprawdę fajne promocje. Czasem zdarzają się im opóźnienia, a ze względu na święta czy teraz tą pandemię to już w ogóle momentami jest bardzo źle, ale szczerze powiedziawszy niech pierwszy rzuci kamieniem, komu się to nie zdarzyło w takim okresie wzmożonych zakupów. Zamawiałam już tam wcześniej prezenty oraz książki dla samej siebie i wszystko zawsze kończyło się dobrze, a dodatkowo w każdej paczce znajdziecie uroczą zakładkę zaprojektowaną specjalnie pod markę nieprzeczytane.

ŚWIAT KSIĄŻKI

Tutaj zawsze jest mały problem, bo jest zarówno księgarnia, jak i wydawnictwo pod tą samą nazwą. Nie wiem nawet, czy jest to jedna i ta sama firma czy raczej dwie zupełnie inne. Niemniej trafiłam do niej, bo zobaczyłam u kogoś na instagramie, że w outlecie można tutaj znaleźć różne fajne perełki. Mam tutaj na myśli mega popularne ale lekko uszkodzone pozycje dosłownie za grosze np. jedno z nowszych wydań Harry'ego Pottera. Zamawiałam tam do tej pory chyba tylko raz, ale transakcja poszła bardzo szybko i sprawnie, a nawet w ich stacjonarnych punktach zostałam bardzo ciepło i mile obsłużona, mam ich kartę stałego klienta, dlatego będę ich polecać.

BONITO

Tutaj zamawiam dość często, zazwyczaj kiedy znajdę tam konkurencyjną ofertę na jakieś interesujące mnie książki. Nie mam tutaj za bardzo na co narzekać, ponieważ zawsze przesyłka była u mnie ekspresowo i ładnie zapakowana. Znajdowałam też w nich zakładki podobne, jak w tych z nieprzeczytane. Księgarnia internetowa na bardzo fajnym poziomie i na pewno jeszcze będę korzystać z ich usług. :)

AROS

Co prawda, nie kupowałam już na arosie kilka dobrych lat, ale pamiętam, że w szkolnych czasach - szczególnie na samej końcówce - to był to mój ulubiony dyskont książkowy, bo w większości przypadków miał najtańsze książki ze wszystkich. Na dwudzieste urodziny zamówiłam tam sobie sporą pakę książek, za które zapłaciłam coś około stu złotych, więc była to naprawdę bardzo korzystna oferta. Poza tym oferowali najtańszą możliwą przesyłkę na tym rynku, więc tym bardziej jako uczeń byłam tym zachwycona. Nie zdarzyło mi się również, żeby z paczką zadziało się coś nie tak. Przesyłki zawsze były u mnie terminowo i bezpiecznie zapakowane, dlatego pomimo upływu lat nadal polecam tą stronę.

EMPIK

Spodziewam się, że mogę zostać skrytykowana za ten wpis, ponieważ wśród książkoholików jest naprawdę masa przeciwników Empika ze względu na to, że jest duża korporacja, która nakłada niebotyczne marże, z których autor ma niewielki zysk. Trochę mnie to dziwi, bo w salonach książki nie mają wyższych cen niż te nadrukowane na okładce, czyli dokładnie tak samo jak w większości sklepów stacjonarnych. Na stronie z kolei książki są chyba o około 10% tańsze, co rzeczywiście przy innych księgarniach jest bardzo małym rabatem, ale taka jest ich polityka. Poza tym empik również ma dość często fajne promocje i jako jeden z niewielu sklepów ma program lojalnościowy, który daje dostęp do jeszcze tańszych zakupów. Bardzo cenię sobie również to, że na czas pandemii zaoferowali nam konto premium za darmo na 60 dni. Poza tym nie owijając w bawełnę - Empik jest po prostu łatwo dostępny i ma chyba najbardziej rozwiniętą pod względem informatycznym stronę.

Znam i wypróbowałam ich jeszcze kilka, ale tych pięć jest moimi ulubionymi i zawsze wszystkim je polecam. Jeśli jednak wy macie większe doświadczenie z jakąś fajną księgarnią internetową to koniecznie dajcie mi znać w komentarzach, bo a nóż widelec uda mi się znaleźć nową ulubioną ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie komentarz, ponieważ bardzo mnie to motywuje do dalszego pisania o książkach. Pamiętaj jednak, że jest to miejsce na dyskusje na temat posta, a nie spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...