wtorek, 20 sierpnia 2019

Zbrodnia po irlandzku - Aleksandra Rumin


Po przeczytaniu Zbrodni i Karasia byłam w stu procentach pewna, że nie jest to moja ostatnia przygoda z twórczością Aleksandry Rumin. Pozostało mi jednak czekać na pojawienie się nowych książek na rynku, ponieważ był to dopiero jej debiut. Tym większe było moje szczęście, kiedy poznałam tematykę kolejnej powieści autorki. Frajdą dla mnie jest nie tylko podróżowanie, ale również czytanie o kolejnych nietypowych miejscach do odwiedzenia - bo przyznajmy szczerze, kto z nas wybrał się kiedyś do Irlandii w celach turystycznych.

Biuro turystyczne "Hej Wakacje" wystawia ofertę wycieczki pod tytułem "Szmaragdowa Przygoda", czyli ośmiodniowy objazdowy pobyt w Irlandii. Jego właściciel zakochał się w kraju świętego Patryka i chciałby podzielić się tym z innymi. Wyjazd nie okazuje się jednak takim hitem, jak przewidywano, dlatego losowi klienci biura w ramach konkursu otrzymują vouchery na niego. W ostatniej chwili trzeba jednak zmienić pilota i na Wyspy musi polecieć niestabilny emocjonalnie alkoholik, któremu niebawem zaczną ginąć uczestnicy.

Szczerze powiedziawszy nawet nie przypuszczałam, że Zbrodnia po irlandzku spodoba mi się jeszcze bardziej niż jej poprzedniczka. Mam wrażenie, że druga powieść Aleksandry Rumin ma lepiej przemyślaną fabułę i jej tok cały czas zmierza w tym jednym obranym kierunku, a wątki poboczne są jedynie tłem dla głównej osi. Nasi bohaterowie zwiedzają Irlandię co rusz napotykając różne przewidywalne, jak i nieprzewidywalne przeszkody. Autorka w bardzo sposób wykorzystała tutaj różne stereotypy na temat kraju, jak i turystów różnych narodowości. Same momenty śmierci bohaterów są świetnie wykreowane na wypadki w wykonaniu nieostrożnych i lekkomyślnych odwiedzających. Największe wrażenie zrobiło na mnie zakończenie, choć co prawda skojarzyło mi się z jedną książką (podpowiedź: klasyka kryminału). Niemniej totalnie się go nie spodziewałam, ale było bardzo dobrze wyjaśnione i uargumentowane.

Postacie Zbrodni po irlandzku to barwny korowód ciekawych charakterów. Tomek stara się przed wszystkimi ukrywać swoje słabości i idzie mu to bardzo marnie, jednak stara się być odpowiedzialny. Bardzo przejmuje się, gdy coś podczas wycieczki nie idzie w dobrą stronę. Alan wyjechał do Irlandii w celach zarobkowych i już tam pozostał. Wtopił się w irlandzkie społeczeństwo. Baronowa Raszpla to harda starsza pani, która pod swoim okropnym zachowaniem skrywa ogromne serce. Mamy również dwie młode kobiety, dla których ważny jest wygląd oraz popularność, psychiatrę i dyrektora. Tutaj jednak wszystko może wydawać się pozorami.

Moim zdaniem druga powieść Aleksandry Rumin jest jeszcze lepsza niż poprzednia. Zdecydowanie lepiej odnalazłam się w jej osi fabularnej oraz przywiązałam do bohaterów. Przede wszystkim jednak wielokrotnie zostałam zaskoczona i  jeszcze więcej się śmiałam. Obie powieści autorki bardzo lubię, jednak Zbrodnia po irlandzku sprawiła, że z jeszcze większym zniecierpliwieniem oczekuję na kolejne historie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie komentarz, ponieważ bardzo mnie to motywuje do dalszego pisania o książkach. Pamiętaj jednak, że jest to miejsce na dyskusje na temat posta, a nie spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...