niedziela, 25 lutego 2018

100 książek, które przeczytać 2018


Jakoś na początku swojej działalności tutaj stworzyłam listę stu książek, które chciałabym przeczytać i zamierzałam robić to co roku, ale albo kompletnie o tym zapomniałam albo nie miałam na to czasu w natłoku codziennych obowiązków. W ten sposób pomysł umarł śmiercią naturalną, ale teraz, za sprawą kreatywy, chciałabym go ożywić. 

Na początku skonfrontuję się z pierwszą listą, która powstała. Zobaczę, co z tamtych książek udało mi się przeczytać, co powinnam z niej usunąć, bo już mnie nie ciekawi, a co jeszcze przede mną. Potem przedstawię listę pozycji, które uzupełnią te usunięte. Dodatkowo aby tym razem o niej nie zapomnieć, wyląduje w zakładce Wyzwania 2018, żebym na bieżąco mogła śledzić swoje postępy i za rok przedstawić wam kolejną taką konfrontację.

Legenda:
 - już mnie nie interesuje | ☐ - jeszcze nie przeczytałam | ☑ - przeczytane

Lista z 2016 roku:
1. Oliver Lauren 7 razy dziś 
2. Beck Glenn, Parke Harriet Agenda 21 
3. Anatomia Kłamstwa 
4. Ee Susan Angelfall. Opowieść Penryn o końcu świata 
5. Miller Lauren Aplikacja 
6. Carnac James Autobiografia Kuby Rozpruwacza 
7. King Stephen Bastion 
8. King Stephen Bazar Złych Snów 
9. Elsberg Eric Black Out 
10. Tremayne S.K. Bliźnięta z lodu 
11. King Stephen Carrie 
12. Mróz Remigiusz Chór zapomnianych głosów 
13. King Stephen Christine 
14. Bardugo Leigh Cień i kość 
15. Zhang Kat Co ze mnie zostało 
16. King Stephen Cujo 
17. Shannon Samantha Czas Żniw 
18. Simukka Salla Czerwone jak krew 
19. Lowry Lois Dawca 
20. Oliver Lauren Delirium 
21. King Stephen Dolores Claiborne 
22. Link Charlotte Dom Sióstr 
23. Patykiewicz Piotr Dopóki nie zgasną gwiazdy 
24. McCarthy Cormac Droga 
25. Trzeciak M.A. Dwa życia Kiki Kain 
26. Małecki Jakub Dygot 
27. Ivey Eowyn Dziecko Śniegu 
28. Rowell Rainbow Fangirl 
29. Orwell George Folwark Zwierzęcy 
30. Lehtolainen Leena Gdzie się podziały dziewczęta? 
31. Sheeran Ed Graficzna podróż 
32. Wiśniewska Iga Gwiazda Wschodu 
33. King Stephen Historia Lisey 
34. King Stephen Jak pisać. Pamiętnik Rzemieślnika 
35. Stirling Jess Kim jesteś Sky? 
36. Ewing Amy Klejnot 
37. Coben Harlan Klinika Śmierci 
38. Gerdes Sarah Komnaty 
39. Ankersen Rasmus Kopalnie talentów 
40. Maas Sarah J. Korona w Mroku 
41. Standberg Mats, Bergmark Elfgren Sara Krąg 
42. Lewis C.S. Książę Kaspian 
43. Johansson J.K. Laura 
44. Weir Andy Marsjanin 
45. King Stephen Marzenia i koszmary 
46. Hoover Collen Maybe Someday 
47. Malzieu Mathias Mechanizm Serca 
48. Glukhovsky Dmitry Metro 2033 
49. Larsson Stieg Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet 
50. Bulhakov Mihail Mistrz i Małgorzata 
51. Laybourne Emmy Monument 14. Odcięci od świata 
52. Bray Libba Mroczny Sekret 
53. Bridges Robin Nadciąga burza 
54. Coben Harlan Na gorącym uczynku 
55. Ness Patrick Na ostrzu noża 
56. Wells Dan Nie jestem seryjnym mordercą 
57. Mozil Czesław Nie tak łatwo być Czesławem 
58. King Stephen Nocna Zmiana 
59. Huxley Aldous Nowy wspaniały świat 
60. Scott Victora Ogień i woda 
61. Kirino Natsuo Ostateczne Wyjście 
62. Wagner Jan Pandemia 
63. King Stephen Pan Mercedes 
64. Bishop Anne Pisane Szkarłatem 
65. Young Suzanne Plaga Samobójców 
66. Nowakowski Maurycy Plagiat 
67. King Stephen Pod kopułą 
68. Shusterman Neal Podzieleni 
69. Smith Dan Polowanie na prezydenta 
70. Brown Pierce Red Rising. Złota krew 
71. King Stephen Rose Madder 
72. Lange Kathrin Serce ze Szkła 
73. St. John Mandell Emily Stacja Jedenaście 
74. Lehtoalainen Leena Spirala Śmierci 
75. Sanderson Brandon Stalowe Serce 
76. Price Lisa Starter 
77. King Stephen Stukostrachy ☐ - właściwie to w trakcie czytania :) 
78. Coben Harlan Sześć lat później 
79. King Stephen Szkieletowa załoga 
80. Lippert-Martin Kristin Tabula Rasa 
81. Wassmo Herbjorg Te chwile 
82. King Stephen To ☐ - również w trakcie czytania!
83. King Stephen Uciekinier 
84. Vandermeer Jeff Ujarzmienie 
85. Houellebecq Michel Uległość 
86. Crouch Blake Wayward Pines. Szum 
87. Mróz Remigiusz Wieża Milczenia 
88. Reichs Katy Wirusy 
89. Revis Beth W otchłani 
90. Bray Libba Wróżbiarze 
91. Extence Gavin Wszechświat kontra Alex Woods 
92. Quick Mathew Wybacz mi, Leonardzie 
93. de La Cruz Mellissa Wyspa Potępionych 
94. Coben Harlan Zachowaj Spokój 
95. Flynn Gilian Zaginiona dziewczyna 
96. Bradley Alan Flavia de Luce. Zatrute Ciasteczko 
97. Pullman Philip Złoty kompas 
98. Graysmith Robert Zodiak 
99. Russel Romina Zodiak 
100. Cameron Greame Zwykły Człowiek 

Jak zatem widać przeczytałam zaledwie siedemnaście książek na sto w ciągu dwóch lat, a do tego dwudziestoma nie jestem już zainteresowana, więc pozostało mi jeszcze sześćdziesiąt trzy książki z tamtej listy. Gdybym cały czas o niej pamiętała, to powiedziałbym, że to słaby wynik, ale w takim wypadku uważam, że poszło mi całkiem nieźle. Zwłaszcza ostatnio jakoś tak podświadomie sięgałam po pozycje z tego wyzwania.

W tym roku chciałabym wymienić te trzydzieści siedem pozycji, które znikają z mojej listy 'stu książek' na książki, które głównie pochodzą z mojej półki, ale jeszcze po nie sięgnęłam lub są kolejnymi tomami tych z poprzedniej listy, które są już za mną. Są to:

1. E-marketing. Współeczesne trendy. Pakiet startowy
2. Tolkien John R.R. Silmarillion
3. Sanderson Brandon Droga Królów
4. Sanderson Brandon Idealny Stan
5. Sanderson Brandon Legion
6. Ćwiek Jakub Drobinki Nieśmiertelności
7. Ćwiek Jakub Zawisza Czarny
8. Glukhovsky Dmitry Tekst
9. Doyle sir Arthur Conan Księga Wszystkich Dokonań Sherlocka Holmesa
10. Sanderson Brandon Kości Skryby
11. Duncan Alexandra Ocalona
12. King Stephen Buick 8
13. King Stephen Przebudzenie
14. King Stephen Wszystko jest względne
15. Faber Adam Czarny Amulet
16. Faber Adam Siedem Bram
17. Raduchowska Martyna Demon Luster
18. Lockhart E. Kłamczucha
19. Polak Aleksandra Król Kier
20. Pochwała Niepokory
21. Kettu Katja Akuszerka
22. Kettu Katja Ćma
23. Armstrong Kelley, Marr Melissa Wilki Lokiego
24. Maas Sarah J. Dwór Cierni i Róż
25. Matter Mathew Kroniki Atopii
26. Hill Stuart Klinga Ognia
27. Majka Paweł Pokój Światów
28. Ochnik Michał Zima
29. Orlewski Bartosz Armadillo
30. Sudomir Agnieszka Faza REM
31. Taylor A.G. Meteoryt
32. Kładź-Kocot Marta Noc kota. Dzień sowy
33. Simukka Salla Białe jak śnieg
34. Lowry Lois Skrawki Błekitu
35. Revis Beth Milion Słońc
36. Knausgard Karl Ove Moja Walka
37. Canavan Trudi Ostatnia z dzikich

Mam nadzieję, że tym razem uda mi się potrzymać postanowienie robienia takiej listy co roku i nie zapomnę o niej od tak sobie... A może wy również je macie tylko zakopane gdzieś głęboko w otchłani pamięci czy bloga? Swego czasu było to bardzo popularne. Naprawdę polecam przypomnienie sobie o nich i zobaczenie, czy udało wam się wypełnić chociaż część z tego wyzwania. Oczywiście podzielcie się swoimi odkryciami ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie komentarz, ponieważ bardzo mnie to motywuje do dalszego pisania o książkach. Pamiętaj jednak, że jest to miejsce na dyskusje na temat posta, a nie spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...