środa, 6 grudnia 2017

plany czytelnicze: świąteczny maraton czytelnicy

Książki, których nie ma na zdjęciu posiadam w ebookach ;)

Po raz już trzeci razem z Kitty z Biblioteczki Ciekawych Książek organizujemy Świąteczny Maraton Czytelniczy. W tym roku odbędzie się on w dniach 25-30 grudnia i tak, jak uprzednio na każdy dzień przypada osobna kategoria, przy której interpretacji zostawiamy wam wolną rękę, możecie też dobrać sobie jedną książkę do kilku kategorii. No i przede wszystkim jako, że mamy dzisiaj imieniny jednej z najważniejszych, świątecznych postaci to chciałybyśmy go uczcić dzieląc się stosikami, które planujemy przeczytać w trakcie maratonu. Zachęcamy również was do podzielenia się swoimi planami w komentarzach pod tym postem lub na własnym blogu.


Tradycyjnie pierwszego dnia zapoznamy się z kolejnymi świątecznymi pozycjami. Przyznam, że z tą kategorią miałam chyba największy problem. Nie chciałam w tym roku po raz kolejny czytać Opowieści wigilijnej, więc stawiam na innego klasyka, czyli Dziadka do Orzechów E.T.A Hoffmana, o której nie wiem zbyt wiele, ale mam nadzieję, że również mi się spodoba.


Tu z kolei wahałam się między książką, którą dostanę na święta od przyjaciółki, a którąś z tych, które już czekają na mojej półce. Ostatecznie wygrało nadrabianie zaległości i będę czytała Krzyk Icemarku Stuarta Hilla, z tą piękną bielutką okładką i jeszcze piękniejszym zaprzęgiem u góry ;)


Wcześniej oglądałam tylko film i ogólnie będzie to moje pierwsze spotkania z twórczością Gaimana w jego typowym stylu, ale pamiętam, że właśnie w ekranizacji  Koraliny bardzo ważny był wątek rodziny głównej bohaterki. Dodatkowo jest to naprawdę króciutka książka, więc idealnie nada się na maraton.


Kolejna kategoria, z którą miałam nie lada orzech do zgryzienia, ponieważ pasowało mi tu jedynie To Kinga, ale nie chciałam przesadzać i brać ponad 1000 stronicowej cegły na maraton czytelniczy, dlatego mocno poszłam we własną interpretacje. Wybrałam Księcia i Żebraka, ponieważ przedstawiciele władzy, z których jeden jest wspomniany w tytule zazwyczaj strasznie się obżerają, nie tylko od święta.


Tutaj z kolei znowu postawiłam od razu na konkretną książkę, czyli Króla Kier Aleksandry Polak, ponieważ wywołuje silne i natychmiastowe skojarzenia z cyrkiem, a w cyrku można się świetnie bawić!


 No i ostatniego dnia przeczytam książeczkę, która leży u mnie w domu niesamowicie długo czekając na przeczytanie. Kupiłam ją, ponieważ kojarzyła mi się z moim ulubionym filmem, ale jakoś tak nie było okazji jej przeczytać. Opowiada o mężczyźnie, którego odmienia choroba.

To jak, poczytacie z nami przez te kilka świątecznych dni? ;) Jeszcze raz zachęcam do dzielenia się swoimi planami czytelniczymi, jeśli bierzecie udział no i niesamowicie nie mogę się go już doczekać! Mam nadzieję, że będziemy się dobrze bawić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie komentarz, ponieważ bardzo mnie to motywuje do dalszego pisania o książkach. Pamiętaj jednak, że jest to miejsce na dyskusje na temat posta, a nie spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...