poniedziałek, 13 marca 2017

I ♥ British English & English Matters nr 63


Pierwsze, w tym roku, numery English Matter niesamowicie przyciągają wzrok spragnionych promieni słonecznych czytelników oraz wielbicieli Wielkiej Brytanii. Właśnie o tym kraju możecie przeczytać w nich najwięcej, co przyznam w niektórych momentach było niesamowicie interesujące, a w innych bardzo nużące. Zależy od tego, kogo jaki temat interesuje. Raczej jestem do nich nastawiona neutralnie, ponieważ niewiele było artykułów, które pochłonęłyby mnie bez reszty, ale większość przeczytałam z mniejszym czy większym zainteresowaniem. Bardzo podobały mi się teksty o historii cydru, miłości Anglików do swoich czworonogów czy różnic pomiędzy angielskim brytyjskim a angielskim amerykańskim, o czym w sumie całkiem sporo się dowiedziałam. Najmniej interesowały nie za to historia miasteczka Salem czy zapaść brytyjskiej muzyki. Brakowało mi nieco więcej artykułów o samej nauce angielskiego - jakaś trudniejsza gramatyka czy rady co do sposobu - do których ostatnio się przyzwyczaiłam. Niemniej nie są one najgorsze i z czystym sumieniem mogę je wam polecić.

Możecie w nich przeczytać o:

I ♥ British English:

  • zachowaniach arytstokracji,
  • zróżnicowaniu języka angielskiego,
  • różnicach pomiędzy angielskim brytyjskim a angielskim amerykańskim,
  • literaturze współczesnej Wielkiej Brytanii,
  • znanych serialach brytyjskich,
  • brytyjskiej rodzinie królewskiej,
  • brytyjskim slangu,
  • brytyjskich twierdzach,
  • Brytyjczykach na wielkim ekranie.


English Matters nr 63:

  • cydrze,
  • kobiecie, która zapoczątkowała walkę o równość rasową,
  • najbardziej prestiżowej brytyjskiej nagrodzie filmowej,
  • miłości Anglików do swoich psów,
  • brytyjskim śniadaniu,
  • netykiecie w internecie,
  • internetowym slangu,
  • kiedy powiedzieć "in time" a kiedy "on time",
  • pośmiertnych fotografiach,
  • niedoskonałości ludzkiego ciała,
  • miasteczku Salem,
  • zapaści brytyjskiej muzyki.



Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu Colorful Media

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie komentarz, ponieważ bardzo mnie to motywuje do dalszego pisania o książkach. Pamiętaj jednak, że jest to miejsce na dyskusje na temat posta, a nie spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...