sobota, 2 stycznia 2016

Polecajka #2


Para #1

Marcelina L. poleca Shadow&Layken
Shadow and Layken chciałabym serdecznie polecić książkę "Aplikacja" Lauren Miller, która mocno mnie wciąglnęła. Autorka przenosi nas do przyszłości, w której wraz z główną bohaterką (którą swoją drogą polubiłam) musimy odkryć pewne tajemnice, które zaprowadzą nas do czegoś większego, ale więcej zdradzić nie mogę. Niewątpliwie świetna powieść młodzieżowa i mam nadzieję, że również Wam się spodoba :)

Shadow&Layken polecają Marcelinie L.
Mara Dyer. Tajemnica - Michelle Hodkin
Mara budzi się w szpitalu nie pamiętając zupełnie nic: ani jak się tam znalazła, ani gdzie i z kim była wcześniej, ani tego, co się tak właściwie stało. Rodzice oznajmiają jej, że budynek, w którym była ze znajomymi zawalił się, a tylko jej udało się przeżyć. W tym momencie dla Mary rozpoczyna się podróż pełna zagadek, przerażających tajemnic i niewyjaśnionych wypadków, które uświadomią jej, że tak naprawdę mało wie o tym co ją otacza i o samej sobie.

Para #2

Lunatyczka poleca Karmolowe Czytadła
To ja chciałabym polecić cykl Zygmunta Miłoszewskigo o prokuratorze Teodorze Szackim.  Są to bardzo dobre polskie kryminały, lepsze nawet od niektórych skandynawskich. Teodor Szacki to doskonałe skonstruowany bohter,  charyzmatyczny,  z doskonałą intuicją, i mający "to cos" co sprawia, że tak wiele osób go uwielbia. Ponadto sam wątek kryminalny jest świetnie przeprowadzony.

Karmelowe Czytadła poleca Lunatyczce
Autorce tego bloga poleciłabym "Kasacje" Remigiusza Mroza.  Opowiada ona o dość charyzmatycznej prawniczce, która wraz z swym aplikantem musi rozwiązać z pozoru przegraną sprawę, jednak czy wszystko jest tak oczywiste jak się wydaje? Tego Chyłka wraz z Zordonem będą musieli się dowiedzieć.

Para #3

medyk poleca Natalii
Chciałabym gorąco polecić Złodziejkę książek, historię, od której nie sposób się oderwać, która wyciska łzy z nawet tak bezdusznego potwora jak ja i jeszcze na długo, długo pozostaje w pamięci. Interesującym zabiegiem jest uczynienie narratorem Śmierci - Śmierci, która opowiada historię małej Liesel żyjącej w Niemczech za panowania Hitlera; dziewczynki, której największą pasją okazuje się czytanie. Jak jednak sobie poradzić w świecie, w którym książki palone są na stosach? Po lekturze docenia się nie tylko wartość życia - ale również dobrodziejstwo wolnego dostępu do literatury.

Natalia poleca medykowi
"Przeminęło z wiatrem" książka, która zapada w pamięć. Jest idealna dla wielbicieli klasyki i każdego kto lubi romanse. Scarlett to jedna z najlepiej wykreowanych bohaterek literackich. Nieustępliwa, niczego się nie boi i do tego zrobi wszystko by w jej życiu było po jej myśli. Tym bardziej w obliczu wojny próbuje zrobić wszystko, aby jak najmniej ucierpiała.  

Para #4

Sara Zyskowska poleca Tori Stark Warner Iwaszkow

"Ostateczni" Henryka Wiatrowskiego

To przecudowna książka, wiele zrobię, by przeczytał ją każdy, kto będzie miał ku temu jakąś okazję. Tu jest jej recenzja: http://kultusarnie.blogspot.com/2015/12/henryk-wiatrowski-ostateczni-zakurzona.html

Tori Stark Warner Iwaszkow poleca Sarze Zyskowskiej
Tym razem polecam "Serię Niefortunnych Zdarzeń", którą akurat czytałam dwa lata temu w święta. 

Bohaterami serii są sieroty Baudelaire: Wioletka, Klaus i Słoneczko. Na początku cyklu ich rodzice giną w pożarze, który strawił cały dom Baudelaire'ów.

Po śmierci rodziców dzieci trafiły do ich jedynego krewnego – Hrabiego Olafa. Staje się on inicjatorem większości niefortunnych sytuacji, z jakimi przychodzi zmierzyć się dzieciom. Kiedy rodzeństwo zostaje zabrane od Hrabiego Olafa, odnajduje je on u każdego następnego opiekuna. Opiekunowie Baudelaire'ów albo giną z rąk Olafa, albo wyrzekają się sierot.

Para #5

Suomi poleca Cynce,
Po chwilowy przeglądnięciu twojego bloga postanowiłam polecić ci Kłamcę Jakuba Ćwieka, który mnie osobiście zachwycił i gdyby nie szkoła i nauka na sprawdzian następnego dnia przeczytałabym go pewnie w góra dwie lub trzy godziny. Największym atutem tej powieści jest niewątpliwie styl autora - zabawny, ironiczny, plastyczny oraz bogaty. To zbiór opowiadań, ale każde jest na swoj sposób wciągające.

Cynka poleca Suomi,
Książką, jaką chciałabym polecić, jest "Ember in the Ashes. Imperium ognia". Laia należy do kasty Scholarów, ciągle prześladowanej przez władzę okrutnego Imperium. Gdy jej dziadkowie zostają zamordowani, a brat wtrącony do więzienia za zdradę, dziewczyna wstępuje do ruchu oporu i pod przebraniem niewolnicy ma szpiegować Komendantkę, zarządzającą Akademią. To przede wszystkim nie kolejna płytka młodzieżówka, ale pełnowymiarowa fantastyka, która myślę, że powinna się tobie spodobać.

Para #6

Aoi Akuma poleca Kitty Ailli
Hm... Cóż mogłabym jej polecić? Już wiem!
Serdecznie polecam Trylogię Mgły, a w szczególności Księcia Mgły, autorstwa oczywiście Carlosa Ruiza Zafona. Jest to historia z cudownym klimatem, wieloma wydarzeniami, a przy tym dość niedługa. Gdybym musiała opisać fabułkę kilka słowami, wybrałabym: ocean, wrak statku, tajemnica, zagadki. To chyba wystarczy, aby zachęcić do przeczytania tejże książki? ; )

Kitty Ailla poleca Aoi Akumie
Tytuł: Kłamca
Dlaczego? Bo ostatnio widziałam u Ciebie recenzję Chłopców i wiem, że polubiłaś jego styl. Kłamca za to jest mniej wulgarny od Chłopców, choć momentami też zdecydowanie 18+. Skupia się on na mitologii, jest to nawet bardziej fantasy od Chłopców. A Lokiego nie można nie pokochać! :D No i Eros w drugiej części, mmm ♥ Poza tym czyta się szybko, lekko i z głupim uśmiechem na twarzy od cudownego humoru Ćwieka!

Para #7

Ola K. poleca Ani
Ponieważ, jak zauważyłam, lubisz klasykę, chciałabym Ci polecić najpiękniejszą ksiażkę na świecie - "Przeminęło z wiatrem". To coś więcej, niż zwykłe romansidło, którym się wydaje. Mam nadzieję, ze ta książka, o ile po nią siegnisz, zmieni Twoje spojrzenie na świat.

Ania poleca Oli K.
Dla Oli z nieuleczalnego książkoholizmu "Ostatnia piosenka" Nicholasa Sparksa.
Czy jedno lato może załagodzić lata sporu?
Ronnie to typowa nastolatka, której nie podoba się fakt, że wakacje musi spędzić z ojcem, za którym nie przepada. Jednak te wakacje może okazać się nietypowe. Z jednej strony ktoś pojawi się w życiu Ronnie i można myśleć, że wszystko zakończy się dobrze, jednak to lato ma swoje cienie. 

Para #8

Ewelina W. poleca Asikowi
to Asikowi polecam książkę
"Szklany tron" - Sarah J. Maas
 Celaena Sardothien ma zaledwie siedemnaście lat i wiele niekoniecznie dobrych doświadczeń za sobą. W wieku ośmiu lat straciła rodziców. Trafiła "pod skrzydła" Króla Zabójców, który zaczął ją szkolić. Treningi z Arobynnem sprawiły, że dziewczyna stała się najsłynniejszą zabójczynią w krainie Erilei. Niestety ktoś ją zdradził, czego wynikiem było zesłanie do ciężkich prac w Kopalni Soli w Endorvien. Warunki były tam tak spartańskie, że sprawiały iż skazani i niewolnicy nie wytrzymywali tam nawet kilku miesięcy. A jednak Celaena radzi sobie tam już rok. Któregoś dnia do Kopalni przybywa następca tronu Adarlanu - przystojny książę Dorian wraz z Kapitanem Gwardii Królewskiej - Chaolem. Proponują Celaenie układ - dziewczyna wystartuje w turnieju o miano Królewskiego Obrońcy. Jeśli wygra, będzie służyć królowi przez cztery lata. Po tym czasie zyska wolność. Celaena nienawidzi króla - to przez niego trafiła do tego piekła na ziemi. Jednak nie ma wyjścia. Wolność jest dla niej ważniejsza.

Asik poleca Ewelinie W.
Tak więc chciałabym Ci polecić książkę Złodziej pioruna autorstwa Ricka Riordana. Może wydawać się, że jest tylko dla młodszej części czytelników, ale to nieprawda! Jednym z największych plusów tej książki jest humor tam zawarty i dlatego ją polecam :)

I jak? Przeczytacie poleconą swojego partnera książkę? Ja swoją na pewno, bo nawet chciałam ją przeczytać. Może nie jakoś szaleńczo, ale chciałam :)
PS. Przepraszam za opóźnienie, ale nie miałam wczoraj dostępu do komputera!
PS2. Wciąż można dołączyć do zabawy ;)

16 komentarzy:

  1. Dziękuję Ci za polecenie "Ostatniej piosenki", niestety, czytałam ją i niezbyt przypadła mi do gustu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, znów trafiło mi się, że polecam komuś coś, co czytał, a tym razem sugerowałam się blogiem. Patrzę szybko na półki, więc jeśli masz ochotę na inną moją propozycję, to w oczy wpadło mi "Metro 2033", które aktualnie czytam i podoba mi się, ponieważ dużo się dzieje i mam nadzieję, że tym razem trafiłam i jest nieprzeczytane.

      Co do "Przeminęło z wiatrem" i "klasyki". Fakt, przeczytałam "Annę Kareninę" Tołstoja oraz "Biednych ludzi" Dostojewskiego i dokańczam sobie powolutku "Zbrodnię i karę" nie oznacza, że ja aż tak klasykę wielbię. W tym wypadku postaram się przeczytać "Przeminęło z wiatrem", ale niczego nie obiecuję patrząc na moje postępy z "Rozważną i romantyczną".

      Usuń
    2. To więcej, niż tylko romans! Serio!

      "Metro 2033" czyta teraz mój przyjaciel, może jak będę dla niego miła?

      Usuń
  2. O Aplikacji głośno było w blogosferze i w tamtym czasie naprawdę mnie intrygowała, ale potem jakoś wyleciała z głowy. Dzięki Marcelina za przypomnienie o niej! Tajemnice to coś najlepszego, co może w książkach być, a jeśli one prowadzą do czegoś większego, to dla mnie bomba! :D
    PS. Suomi, mam już na półce książkę, którą poleciłaś nam w ostatniej Polecajce! Wkrótce się za nią zabieram i mam nadzieje, że mnie również bardzo się spodoba! :D
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ogromną nadzieję, choć ja doceniam ją dopiero po dłuższym czasie :D

      Usuń
  3. Idealnie trafiłyście, ta książka znajduje się na mojej liście must have :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo ciekawych tytułów :)

    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas:
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę mnie ostatnio nie było na blogsferze i z chcęcią wezmę udział w zabawie :3
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeminęło z wiatrem! Zbieram się i zbieram od dawna, ale jakoś nie miałam okazji - chociaż ostatnio zobaczyłam książkę w księgarni i lekko się zdziwiłam. Myślałam, że to krótka historyjka typu Wichrowych Wzgórz, a tu nagle okazuje się, że to potężne tomisko! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. W poście pojawiło się sporo ciekawych tytułów :). Na pewno niedługo sięgnę po jakiś z wymieniowych.
    Pozdrawiam :). ~ Julka ☺ ~
    http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie trafiłaś z Kłamcą - Ćwiek to autora, którego od dłuższego czasu chcę przeczytać. Za książkę na pewno się zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Kłamca"! Tak, tak, tak, bardzo chcę przeczytać tę powieść i mam nadzieję niedługo dorwać ją w bibliotece. ^^ Szczególnie po tym, jak zorientowałam się, że mają Ćwieka. :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, moja biblioteka zakupiła po 4 części Kłamcy i Chłopców! :)
      Mam ochotę na Zafona po Cieniu Wiatru, więc zdecydowanie sięgnę po zaproponowaną pozycję :)

      Usuń
  10. Aplikację mam w planach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio coraz bardziej przekonuję się do polskich autorów, a przeczytanie czegoś spod pióra Mroza już od długiego czasu mam w planach ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Asikowi za polecenie "Złodzieja pioruna", ale tak się składa, że już ją czytałam :)Ba, nawet recenzja na moim blogu się pojawiła :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie komentarz, ponieważ bardzo mnie to motywuje do dalszego pisania o książkach. Pamiętaj jednak, że jest to miejsce na dyskusje na temat posta, a nie spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...